Regularne ćwiczenia fizyczne są istotnym elementem ogólnego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia. Udowodniono, że ćwiczenia zmniejszają zachorowalność i choroby, zwiększają siłę, odporność i zdrowie psychiczne, a także pomagają regulować funkcje organizmu i utrzymać zdrową wagę. Badania wykazują, że ćwiczenia fizyczne mogą obniżyć ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, takich jak wysokie ciśnienie krwi, choroby serca, cukrzyca, retinopatia cukrzycowa i cukrzycowy obrzęk plamki żółtej, a także innych chorób oczu, takich jak jaskra, zaćma i mokre zwyrodnienie plamki żółtej związane z wiekiem (AMD).

Podczas gdy siedzący tryb życia zwiększa ryzyko tych chorób i utraty wzroku, badania wykazują, że nawet umiarkowane ćwiczenia fizyczne co najmniej trzy razy w tygodniu mogą poprawić rokowanie w przypadku wyżej wymienionych chorób przewlekłych i zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób oczu zagrażających wzrokowi.

Brak aktywności fizycznej jest jeszcze większym czynnikiem ryzyka, jeśli istnieją inne czynniki sprzyjające rozwojowi chorób oczu, w tym: historia rodzinna, wcześniejsze urazy lub operacje oczu, cukrzyca, wysokie ciśnienie krwi lub bardzo wysoka krótkowzroczność. Połączenie zdrowego stylu życia, w tym regularnych ćwiczeń fizycznych, pożywnej diety i dbałości o dobre samopoczucie psychiczne i emocjonalne może znacznie zmniejszyć to ryzyko.

ćwiczenie

Wskazówki dotyczące włączenia aktywności fizycznej do swojego dnia

  1. Uznaj to za priorytet. Zaplanuj czas ćwiczeń w ciągu dnia tak, jakby to było spotkanie nie podlegające dyskusji. Znajdź porę dnia, która najlepiej się sprawdza - dla niektórych jest to wczesny ranek, a dla innych późny wieczór. Ćwicz do pół godziny przynajmniej trzy razy w tygodniu.
  2. Bądź realistą. Nie musisz stać się ekspertem fitness, aby doświadczyć korzyści płynących z ćwiczeń. Spacery, joga, pływanie, a nawet taniec wokół domu to wszystko opcje, aby pozostać w formie. Znajdź taki rodzaj ćwiczeń, który lubisz, więc z przyjemnością wprowadzisz ten nawyk do swojego życia.
  3. Po prostu się ruszaj. Znajdź sposób, aby poruszać swoje ciało w ciągu dnia. Zaparkuj samochód trochę dalej od wejścia do centrum handlowego, zamiast windy skorzystaj ze schodów, a do pracy idź pieszo lub pojedź rowerem. Pamiętaj, że każda odrobina ruchu pomaga.
  4. Znajdź coś, co sprawia Ci przyjemność. Często znalezienie odpowiedniego ćwiczenia jest dobrym środkiem odstresowującym, a redukcja stresu zmniejsza również ryzyko wielu chorób przewlekłych.
  5. Nigdy nie jest za późno. Ćwiczenia dla osób starszych mogą być wyzwaniem, szczególnie podczas mroźnych miesięcy zimowych, kiedy wielu seniorów nie może wyjść z domu ze względu na pogodę. Nawet chodzenie po schodach w domu lub oglądanie filmów z ćwiczeniami może być pomocne w uniknięciu siedzącego trybu życia.

Ochrona i zapobieganie

Jeśli ćwiczysz na świeżym powietrzu lub uprawiasz sporty kontaktowe, pamiętaj o ochronie oczu za pomocą okularów przeciwsłonecznych lub sportowych okularów ochronnych, aby zapewnić sobie zdrowie i bezpieczeństwo oczu.

Regularne ćwiczenia mogą znacznie zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych chorób oczu, ale nadal należy upewnić się, że odwiedzasz swojego okulistę na regularne badania. Zaplanuj kompleksowe badanie wzroku co roku, aby upewnić się, że Twój wzrok i Twoje oczy są zdrowe i wychwycić wszelkie możliwe problemy tak wcześnie, jak to możliwe.

Zdrowie oczu i zapobieganie chorobom to tylko dwie z wielu korzyści dla zdrowia i dobrego samopoczucia, które możesz sobie podarować, jeśli sprawisz, że ćwiczenia staną się regularną częścią Twojego stylu życia. Porozmawiaj z lekarzem, jeśli masz jakiekolwiek problemy zdrowotne, które należy wziąć pod uwagę. W każdym wieku i na każdym poziomie sprawności fizycznej możesz znaleźć formę ćwiczeń, która będzie dla Ciebie odpowiednia.

Czytaj więcej na: http://zakon-fallout.pl/